Lukulamppu
Email tai asnro: Salasana:
tai rekisteröidy

 
Yleiskirjallisuus
Kotimainen kauno
Käännetty kaunokirjallisuus
Runous
Sarjakuvat ja kuvakirjat
Mietelauseet

Hyvinvointi
Ihmissuhteet
Elämäntaito
Kauneus ja terveys
Psykologia
Lapset, vauvat, raskaus
Voimistelu

Vapaa-aika
Ruoka, juoma ja laihdutus
Sisustus
Käsityöt
Talo ja piha
Puutarha ja kasvit
Valokuvaus
Eläimet
Musiikki
Urheilu ja ulkoilu
Metsästys ja kalastus
Matkustus ja kartat

Tietokirjat
Yleistieto
Kalenterit
Anatomiset mallit ja kaaviot
Tietotekniikka
Autot ja moottoripyörät
Yritykset ja talous
Yhteiskunta
Oikeustiede
Taide ja arkkitehtuuri
Käsityötaide
Historia
Henkilö ja sukuhistoria




 

KUNTALAISTEN ARVIOITA SOSIAALIPALVELUISTA - PARASSOS-TUTKIMUS KESKI-SUOMEN YHDEKSÄN KUNNAN ALUEELLA

Kuntalaisten arvioita sosiaalipalveluista - ParasSos-tutkimus Keski-Suomen yhdeksän kunnan alueellaKUNTALAISTEN ARVIOITA SOSIAALIPALVELUISTA - PARASSOS-TUTKIMUS KESKI-SUOMEN YHDEKSÄN KUNNAN ALUEELLA
Tekijä: Marja Kaskisaari; Mia Tammelin; Johanna Hirvonen; Pilvi Hämeenaho; Katja Ilmarinen; Anssi Vartiainen
Kustantaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) Suomen valtio (2010)
Saatavuus: Tuote ei tilattavissa.
EUR   21,30
    
Kirjailija: Marja Kaskisaari; Mia Tammelin; Johanna Hirvonen; Pilvi Hämeenaho; Katja Ilmarinen; Anssi Vartiainen
Kustantaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) Suomen valtio
Kieli: Suomi
Sivumäärä: 94
Asu: Pehmeäkantinen kirja
Julkaisuvuosi: 2010 (lisätietoa)
Tuotesarja: Raportti / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Tämän tuotteen osoite
EUR
21,30
Kuntalaisten arvioita sosiaalipalveluista - ParasSos-tutkimus Keski-Suomen yhdeksän kunnan alueella
Suurenna viemällä hiiri kuvan päälle
zoom


Saatavuusarvio: Tuote ei tilattavissa.
ISBN-13: 9789522452290, ISBN-10: 9522452297
Hinta: 21.30 € (Alv 10%, 19.36€ Alv 0%), ilmainen toimitus.


Kunnan sosiaalipalvelut ovat rajujen muutosten edessä: sosiaaliala toimii niukkenevien resurssien ja kasvavien tarpeiden ehdoilla ja laki kunta- ja palvelurakenneuudistuksesta vaikuttaa kuntapalveluihin. Tuottavatko uudistukset parempia palveluja, vai luoko palvelujärjestelmä käytäntöjä, jotka eivät ole hyödyksi sen enempää asiakkaalle kuin järjestelmälle itselleenkään? Putoaako osa palvelun käyttäjistä suoranaiseen palveluaukkoon rakenteellisten puutteiden takia?

Tutkimuksen lähtökohtana on laadukkaiden palvelujen järjestäminen palvelujen käyttäjien näkökulmasta. Tutkimus on toteutettu yhdeksässä keskisuomalaisessa kunnassa ja tarkastelussa ovat erityisesti toimeentulotuki ja sosiaalityöntekijän neuvonta- ja ohjauspalvelu, perheneuvola, mielenterveyspalvelut, lasten päivähoito, työvoimapalvelukeskuksen toiminta, vammaispalvelut ja ikäihmisten palvelut sekä apuvälinepalvelut. Ihmiset ovat kaikkiaan melko tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Toisaalta tutkimus osoittaa hyvinvointivaltion palvelujärjestelmän puutteelliset keinot vastata kansalaisten palvelutarpeisiin. Palvelujärjestelmän ohtaamattomuus asiakkaan tarpeiden kanssa näkyy siinä, että työntekijällä ei ole keinoja vastata palvelutarpeeseen. Hälyttävänä voisi pitää sitä, että usean palvelun osalta toivottiin enemmän tukea itse palvelun käyttöön. Tutkimus nostaa esiin kysymyksiä sosiaalipalvelujen ajankohtaisista kehittämistarpeista ja ohjeistuksesta sosiaalialan toimijoille.

Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yhteiskunta > Sosiaalipolitiikka > Sosiaaliturvapolitiikka > Sosiaalipalvelut


EUR
21,30
Sisäänkirjautuminen
Sisäänkirjautuminen
Rekisteröityminen
Oma tili
Omat tiedot
Omat tilaukset
Omat laskut
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Yhteystiedot
Toimitusehdot