
Etusivu | Kirjat | Artikkelit | Kauppa | Kirjablogit |
KIRJALLINEN ELÄMÄ MARKKINAPERUSTAISESSA MEDIAYHTEISKUNNASSA | |||
| Kustantaja: Kieli: Suomi Sivumäärä: 434 sivua Asu: Pehmeäkantinen kirja Julkaisuvuosi: 2020 (lisätietoa) ISBN: 9789517688420 EUR 38,30 Ilmainen toimitus Arvioimme, että tuote lähetetään meiltä noin 5-8 arkipäivässä (29.01-03.02.2021). 38.30€ (Alv 10%) 34.82€ (Alv 0%) Kirjallisessa elämässä on käynnissä uudelleenjäsentymisen aika. Sen rakenteita liikuttavat digitalisaation, markkinaistumisen ja globalisaation kaltaiset makroprosessit, joiden vaikutuksesta kirjallinen elämä on alkanut kietoutua yhteiskunnan muihin osa-alueisiin uusilla tavoilla. Muutokset heittävät kirjallisuudentutkimukselle haasteen selvittää, kuinka vakiintuneiden rakenteiden nopea purkautuminen ja toisaalta uusien käytäntöjen syntyminen ilmenevät kirjallisessa kulttuurissa. Entä millaisia vastareaktioita kirjallisen elämän muutos on synnyttänyt?
Kirjallinen elämä markkinaperustaisessa mediayhteiskunnassa tarkastelee tapausesimerkkien avulla kirjallisen elämän muodonmuutosta 2000-luvun Suomessa. Tarkastelun kohteena ovat muun muassa sosiaalisen median vaikutus kirjailijoiden työhön ja kirjallisuuskeskusteluun, kirjastolaitoksen tehtäväkentän muutos kohti hybridikirjastoideaalia sekä uudet tekstiympäristöt, lukemiskulttuurit ja niiden kirjallisuudenopetukselle asettamat haasteet. Kirjan artikkeleissa huomio kohdistuu myös nykykirjallisuuteen ajankohtaisten yhteiskunnallisten teemojen esiin nostajana ja sen potentiaali yhteiskunnallisen keskustelun foorumina. Teos soveltuu tutkijoiden käyttöön ja kurssikirjaksi, mutta myös muille kirjallisen elämän nykymuodoista kiinnostuneille lukijoille. Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Kaunokirjallisuus. Kirjallisuustiede. Kielitiede > Kirjallisuustiede EUR 38,30 Ilmainen toimitus |
Sisäänkirjautuminen
SisäänkirjautuminenRekisteröityminen |
Oma tili
Omat tiedotOmat tilaukset Omat laskut |
Asiakaspalvelu
AsiakaspalveluYhteystiedot Toimitusehdot |